PEUGEOT SPORT PRZEDSTAWIA MODEL 208 RALLY 4
Obecnie trwa jeszcze program intensywnych prac rozwojowych, w ramach których 208 Rally 4 jest testowany przez doświadczonych kierowców na wszelkich rodzajach nawierzchni i w różnych, nawet ekstremalnych warunkach. Gdy prace te dobiegną końca, PEUGEOT SPORT oficjalnie wprowadzi nowy model do swojej oferty w drugim kwartale 2020 r. Wiadomo już, że będzie to samochód o wyższych osiągach względem aktualnego modelu, zapewniający zupełnie nowe doznania i doświadczenia prowadzenia w tej kategorii pojazdów wyczynowych.
- PEUGEOT SPORT, wykorzystując swoją wiedzę i kompetencje techniczne, wzbogaca ofertę poprzez wprowadzenie modelu przeznaczonego do udziału w rajdach samochodowych w kategorii pojazdów z napędem na jedną oś – będzie nim PEUGEOT 208 Rally 4.
- 208 Rally 4 jest samochodem całkowicie nowym, nad którego opracowaniem technicy i inżynierowie PEUGEOT SPORT intensywnie pracują od lata 2018 r. Bazuje na wersji seryjnej nowego PEUGEOT 208 oraz przejmuje szereg jego usprawnień technicznych i rozwiązań stylistycznych.
- Nowy PEUGEOT 208 Rally 4 został zaplanowany jako godny następca obecnego modelu 208 R2, który z liczbą ponad 450 sprzedanych egzemplarzy jest bestsellerem w swojej kategorii aut rajdowych z napędem na jedną oś, a przy okazji największym sukcesem w historii PEUGEOT SPORT pod względem wielkości sprzedaży. Założenia przy projektowaniu nowocześniejszego i lepszego od poprzednika modelu były jasne: inżynierowie mieli za zadanie skonstruować samochód o wysokich osiągach, niezawodny i dający dużo przyjemności z prowadzenia. Ogromne doświadczenie techników PEUGEOT SPORT i liczne sesje testowe, przeprowadzone w różnych, nawet ekstremalnych warunkach drogowych i klimatycznych, pozwoliły twórcom nowego modelu w pełni zrealizować wstępne założenia.
- Nowy PEUGEOT 208 Rally 4 jest napędzany nowym 3-cylindrowym silnikiem o pojemności 1,2 litra, doładowanym turbosprężarką i korzystającym z technologii PureTech. Bazowy silnik, który już w wersji seryjnej cechuje się bardzo dobrymi parametrami osiągów, został przystosowany przez inżynierów PEUGEOT SPORT do zastosowań wyczynowych. Z większą turbosprężarką, sportową elektroniką sterującą marki Magneti Marelli i współpracując ze skrzynią biegów Sadev, silnik ten będzie osiągał moc 208 KM. Cały układ napędowy umieszczony jest na nowej płycie podłogowej CMP, będącej wspólną platformą dla wszystkich pojazdów segmentu B w Groupe PSA. To ostatnie rozwiązanie pozwala na obniżenie masy auta i poprawę jego dynamiki, z dalszą korzyścią dla osiągów wyczynowych.
- Swój debiut w rajdowych warunkach PEUGEOT 208 Rally 4 zaliczył w Hiszpanii podczas listopadowego Rajdu Madrytu. Samochód w barwach PEUGEOT RALLY ACADEMY poprowadziła załoga Efren Llarena i Sara Fernández – zdobywcy tytułu w klasie 3. Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Europy FIA (ERC3 2019). W tym samym czasie samochód został zaprezentowany we Francji przy okazji ostatniej rundy Samochodowych Mistrzostw Francji FFSA w rajdach asfaltowych, czyli Rallye du Var.
- W końcu pierwszego kwartału 2020 r. powinien dobiec końca proces homologacji nowego modelu w FIA, a już od stycznia przyszłego roku na nowego PEUGEOT 208 Rally 4 będzie można składać zamówienia w sieci handlowej. Cena samochodu wyniesie 66 000 euro netto.
- Zgodnie z tradycyjną polityką marki, kładącą nacisk na rozwijanie młodych talentów w sporcie rajdowym, pierwsze PEUGEOT 208 Rally 4 zostaną udostępnione uczestnikom markowych pucharów 208 Rally Cup organizowanych we Francji, w Hiszpanii i Portugalii.