TECHNOLOGICZNE TAJNIKI NOWEGO LOGO PEUGEOT 308
Nowy PEUGEOT 308 jest pierwszym modelem marki, na którego grillu pojawiło się nowe logo z głową lwa, zaprezentowane po raz pierwszy w lutym 2021 roku. Jest podkreślone przez kształt i wzór grilla z miriadami chromowanych elementów, zbiegających się ku jego środkowi. Układ grill-logo nadaje nowy wygląd przedniej części samochodu, podkreślając zarazem charakter modelu PEUGEOT 308, jak również, odzwierciedlając strategię marki – stałe podwyższanie klasy swoich modeli.
Tablica rejestracyjna została przeniesiona w dolną część przedniego zderzaka, aby design przodu był widoczny w całej okazałości, a radar systemów wspomagania prowadzenia ukryto pod logo marki, aby nie zaburzyć stylistyki grilla.
PROJEKTOWANIE LOGO NOWEGO PEUGEOT 308
W nowym PEUGEOT 308 nowe logo występuje w dwóch wersjach o identycznym wyglądzie, lecz różniących się techniką wykonania. Pierwsze z nich jest montowane w wersjach ACTIVE PACK, natomiast drugie – innowacyjne – zdobi wersje ALLURE i GT wyposażone w radar systemów wspomagania prowadzenia.
Aby sprzężone z radarem systemy wspomagania prowadzenia mogły działać bez zarzutu, fale emitowane przez radar nie mogą być w żaden sposób zakłócane. Wymagało to od konstruktorów z PEUGEOT całkowitej zmiany koncepcji logo umieszczonego przed radarem z uwzględnieniem dwóch wymogów:
- Grubość czołowej płytki musiała być stała
- Komponenty, z których wykonane jest logo, nie mogły zawierać żadnych elementów metalowych.
Produkcja nowego logo dzieli się na kilka etapów:
- Produkcja gładkiej czołowej płytki o stałej grubości z poliwęglanu formowanego wtryskowo
- Produkcja tylnej płytki z indu. Ten rzadki metal jest wykorzystywany w wersji logo przeznaczonej dla modeli wyposażonych w radar, ponieważ jest to jedyny materiał, który spełnia następujące kryteria techniczne i wizualne: ma wygląd naturalnego chromu oraz właściwości, dzięki którym nie zakłóca fal radarowych
- Laserowe grawerowanie. Do wykonania głowy lwa w nowym logo PEUGEOT wykorzystywana jest technologia laserowego grawerowania, która wydobywa spod warstwy poliwęglanu kształt lwa
- Czarny lakier: nanoszony jest na warstwę poliwęglanu, stanowiąc tło logo marki
- Nanoszenie bezbarwnego lakieru ochronnego na zewnętrzną powierzchnię zabezpiecza logotyp przed działaniem czynników zewnętrznych (uderzenia, promienie słoneczne, zmiany temperatury...)
- Mocowanie - logo jest następnie naklejane na płytkę mocującą, a całość umieszczona i przykręcona do grilla.
Jest to pierwszy przypadek wykorzystania tej technologii produkcji przez markę PEUGEOT.
JAKIE NOWE SYSTEMY WSPOMAGANIA PROWADZENIA KRYJĄ SIĘ POD NOWYM LOGO PEUGEOT?
Zamontowany pod nowym logo PEUGEOT radar jest wykorzystywany przez kilka systemów wspomagania prowadzenia najnowszej generacji:
- Aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go – w wersjach z automatyczną skrzynią biegów EAT8 – i regulowaną zadaną wartością odległości między pojazdami
- Aktywny tempomat z funkcją 30 km/h – w wersjach z manualną skrzynią biegów – i regulowaną zadaną wartością odległości między pojazdami
- Aktywne wspomaganie nagłego hamowania, które wykrywa pieszych i rowerzystów w dzień i w nocy przy prędkościach od 7 do 140 km/h (w zależności od wersji) i ostrzega kierowcę w razie wykrycia ryzyka kolizji.
W 2022 r. radar ten będzie również wykorzystywany w nowym pakiecie Drive Assist 2.0, który stanowi kolejny krok w stronę jazdy półautonomicznej. W wersjach z automatyczną skrzynią biegów EAT8 w jego skład wchodzą: aktywny tempomat z funkcją Stop & Go oraz funkcja utrzymania samochodu na pasie ruchu. W nowej wersji Drive Assist pojawiają się także 2 nowe funkcje, które będą aktywne na drogach dwujezdniowych:
- Półautomatyczna zmiana pasa ruchu - system proponuje kierowcy, przy prędkościach od 70 do 180 km/h, wyprzedzenie pojazdu znajdującego się z przodu i powrót na dotychczasowy pas ruchu
- Zalecenie dostosowania prędkości - system z odpowiednim wyprzedzeniem sugeruje kierowcy dostosowanie prędkości samochodu (przyspieszenie lub zwolnienie) zgodnie ze znakami ograniczenia prędkości.